понедельник, 11 ноября 2013 г.

Inspiration till en vacker och organiserad hall

Inspiration till en vacker och organiserad hall

Det här med att ha en vacker och organiserad hall är något jag drömt om länge. Men vår hall är allt annat än välorganiserad och strukturerad. Just nu är det bara som ett inferno av tillfälliga lösningar. Men jag tänker att med dessa målbilder framför mig, så tänker jag att det någon dag ska bli ordning på torpet.


Hängare i hallen


Man blir så mycket gladare om man har en vacker hängare i hallen. Denna i stål är både stilren och elegant. Men den går också att göra i koppar. Steg för steg hittar du här.


hallway scandinavian

Bildkälla: Riikka Kantikoski


Förvaring i hallen


För att få ordentlig ordning i hallen så är det viktigt med mycket förvaring. För det går verkligen åt. Denna fina platsbyggda garderob slukar en hel del kläder. Med tjocka socklar och täckskivor runt skåpen kan du bygga en liknande från IKEA skåp.


inspiration hall garderob

Jonas Berg for Entrance.


Hallbelysning


Snygg dimringsbar belysning gör hallen välkomnande. Ha gärna fler än en ljuskälla i hallen. Exempelvis taklampa + minst en till lampa. Ex. bordslampa på hallbordet.


inspiration hall belysning

Bildkälla: Architonic


Färgsätt trappan


Sprang på denna bild. Ett ganska så avskalat hem med en trappa som målats i en gröngrå färg. Så fint, man blir glad när man kommer in genom ytterdörren och det får en att haja till. Det bryter dessutom av snyggt mot det annars ganska strama intrycket.


inspiration hall trappa färg

Bildkälla: Tessa Hop


Hallspegel


En stor helkroppsspegel gör morgonrutinen så mycket lättare. Tycker det är så himla snyggt med dessa stora runda speglar. De finns att köpa men är ganska dyra. Så ett tips är att gå direkt till glasmästaren och be dem skära till en stor rund spegel.


hall spegel

Gröna växter i hallen


Det finns faktiskt få saker som är så tacksamma när man ska göra det lite mer ombonat som att ställa fram en växt. Det blir genast mer levande och mysigt. Så det får bli mitt sista tips. Glöm inte växterna.


hall trappa

Om jag ska lyckas uppfylla alla dessa önskemål inser jag att dagens hall inte riktigt räcker till, men det gäller att göra det bästa man kan av utrymmet. Jag tänker iallafall att om man får till bra förvaring så är hälften vunnet.


Original article and pictures take helenanord.elledecoration.se site

Комментариев нет:

Отправить комментарий